Vindskivor på plats

Idag satte vi upp vindskivor på stallet (utom bortre gaveln) och det ser genast helt annorlunda ut. Jättefint! Det ska upp vindskiveplåtar också, men jag har inte köpt några sådana än.
Vi kikade lite på hur man skulle kunna bygga två uteboxar av lilla lösdriftstallet. Det skulle kunna bli två boxar 5*2,75 meter. Lite smala, men desto längre. Vi får klura lite på det. Alternativet är att bygga en stor box av det och ha tex årsfölen där.

Jag har målat taket i sadelkammaren en tredje gång så nu är det klart. Väggfärgen räckte till ena väggen så Micke får köpa mer färg i stan imorgon. När det är färdigmålat så ska golvet in.
Jag har även petat in isolering i diverse skarvar mellan de galvade profilerna i väggarna. Lite pyssligt som tar tid.

Lillis spelade först B-lagsmatch i Klockartorpet och gjorde ett mål om jag fattade det rätt samt spelade fram till ngt. Sedan åkte de direkt till Eneby och A-lagsmatchen och där gjorde han ett inopp de sista 10 minuterna och lyckades göra 2 mål!! Seger med 3-0!! Det behövde de verkligen. Jag är jätteglad för Lillis skull och för laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0