Jobbat med stallet i 2 dagar

Nu i två dagar har vi jobbat hårt med stallet. Jonas och Lasse har satt upp nocken och även Samme var med på det igår. Jag är mkt tacksam för det för jag kan inte själv och Micke kan knappt vara högt upp då han blir yr. Igår målade jag, mamma och Lillis både ute och inne och idag har jag målat inne, så nu är allt målat utom gavlarna invändigt. Det ska jag ta imorgon. Mamma kommer då också och ska måla upp den röda färgen vi har kvar. Det ska strykas två gånger och vi gör väl det så långt vi hinner. Resten får bli nästa år eller lite senare i höst.
Pappa har varit här och räknat på åtgången av slang och rör till vattnet i stallet och har även beställt det mesta på nätet.

Ikväll släppte vi hästarna på ena vallen och tog med kameran. De blev uppspelta och sprang en del. Även gamla Pärlan drog några repor och skuttade lite. Det blev en del fina bilder och jag blev ganska övertygad om att jag ska visa Zoda på mönstring. Jösses, vad hon travade! Även Joplin ska visas, men Windy vet jag inte då Raindrop ska kollas på måndag och om hon är dräktig (vilket jag inte tror) så vill jag inte riskera ngt och är hon inte det så tror jag att det blir en 4:e vända med seminering och då kommer hon att vara borta när mönstringen är.

Vi har även lagt lite kräftburar ikväll. Jag provade igår och fick ett 20-tal på 4 burar. Några var riktigt fina.

Bilder på glada hästar:

Gänget med Zoda i täten


Joplin


Zoda


Zoega och Zoda


Windy och Joline


Zoega


Windy


Joplin


Pärla 25 år


Zinnia


Joplin och Joline


Joplin

Kommentarer
Postat av: Ingela

Joplin är en skönhet!!! Härliga bilder

2010-08-08 @ 23:06:05
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0