Fölmönstring avklarad

Igår satte jag, Malin och Sabina igång att fixa Zoega, Zoda, Joline och Joplin vid lunchtid. De var lite leriga efter nattens regn och har en miljard äckliga styngflugeägg på kroppen. Vid 16-tiden var de färdiga med knoppar. Lastningen gick bra och så drog vi iväg mot Västervik.
Joplin visades direkt när vi kom fram och fick 888887-47 poäng. Hon är ganska överbyggd och då hamnar de lätt i framvikt i galoppen, annars är hon jättefin och har ett otroligt fint huvud. Kritiken var bra överlag och galoppen kommer när manken är högre än baken igen.
Jag har sett fin trav och galopp på Zoda, men har tyckt att hon har varit stor och klumpig och inte alls så snygg. Visserligen har hon blivit lite mer elegant och långlinjerad de sista veckorna, men jag har nog mest tittat på hennes fula päls (inte fällt klart än). Hon var ganska loj när vi gick in i ridhuset, men vaknade till rejält när plastbanden till avstängningen prasslade. Då blev hon plötsligt jättefin! Dessutom både skrittade, travade och galopperade hon jättefint. Zoega skötte sig bra trots att hon är lite ängslig och helt grön i dessa sammanhang. Kritiken blev jättefin och poängen också, 988898-50 poäng!
Nu funderar jag på om båda ska visas nästa söndag på championatet eller om jag bara ska ta med Zoda?
Zoda är även kvalad till Riksföl, men det går 4 el 5/9, beroende på vart jag ska visa och jag jobbar den 4:e. Kanske kan byta med någon.

Vi tog en massa bilder innan lastningen för hemfärd. Zoda var trött och svår att få bra bilder på och Joplin hade svårt att stå stilla som alla J-hästar. Micke har även filmat och det bandet ska skickas till Milla för överföring till dator. Min nya dator vill inte snacka med min videokamera. Den påstår att den är för gammal..


Zoda e.Bocelli-Figaro R


Kommentarer
Postat av: Malin

Om du åker uppåt för Riks, så kanske jag kan hjälpa till om du behöver. Har ändå tänkt att åka dit och titta (om jag får ledigt från jobbet vill säga).

2010-08-13 @ 21:23:58
URL: http://www.lofvstagarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0