Födelsedagskalas

Ikväll har vi haft födelsedagskalas för Lillis i Björnvarp. Vi kunde sitta ute och äta grillade korvar av olika slag och sedan kaffe, kakor och tårta. Lillis har fått en ny säng som stod på plats när han kom hem från Tylösand samt pengar.

Nu i veckan hoppas jag att nocken på stallet ska komma på plats. Jag ska handla en massa skruv och dyl imorgon. Mamma och jag ska dessutom måla ngn dag. Det är en del kvar att måla både ute och inne i stallet.
Dessutom ska pappa komma och kolla på cirkulationspumpen till vattnet och se vad som behöver beställas till det i form av slangar och kopplingar. Jag har gjort en mkt snygg ritning över vad som behövs i elväg och det ska också köpas in och sättas på plats. Det ska bli skönt att få stallet klart innan insatllningen i höst!

Micke börjar jobba imorgon och jag är ledig denna vecka och jobbar sedan på lördag. Det börjar dra ihop sig till kräftfiske. Premiär på fredag och innan dess bör vi ha fått upp lite betesfisk.

Igår drabbades Raindrop av en lindrig foderstrupsförstoppning. Det var läskigt och jag hade naturligtvis inte ngn telefon med mig. jag fick åka hem och hämta den och medan jag ringde veterinären så släppte det och hon kunde dricka och började sedan beta. Men innan det stod hon och sträckte ut halsen och man såg att det krampade i strupen. Jag masserade försiktigt och det verkade hjälpa. Det kan bli mkt allvarligt så man måste sonda ner vatten som löser upp proppen. Hon hade lite tendenser även imorse, så nu blöter jag hennes mat och hoppas att den slinker ner lite lättare. Hon behöver äta en hel del extra och blir väl lite stressad av att alla andra är sugna och står och glor på henne medan hon äter.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0