Vår i luften!

Vilket härligt väder det har varit idag! Jag har målat färdigt boxdörrarna i stallet. Det blev fint när allt har samma färg.

Jag och hundarna var nere vid sjön förut och då la jag mig på en av träbänkarna och nästan sov i en halvtimme. Det var så himla skönt och hundarna lekte som två valpar i vattnet. När man blundade lät det som sommar i skärgården med vågklucket och deras plaskande.

Jackie och Zoega har badat idag. De lägger sig i kärret i hagen och är nästan helt under vatten. De verkar gilla det för de gör det ofta. Jackie lekte sedan rodeohäst och brallade runt som en tok. Zoega var mer stillsam, säkert pga sin stora tunga mage, men hon rullade sig i leran istället. Ni skulle se henne, och framförallt hennes svans. Jösses! Hur ska jag få henne ren?

Jag har skruvat upp fästena till stallfönstren, så nu kan de stå öppna så att hästarna kan stick ut huvudena och kika ut på ett annat sätt.

Justin fick akut flytta till Holmtebo för att leka med deras 6 grabbar tills han kan åka på sitt hingstbete. Han tyckte nämligen att damerna var mkt lockande och eftersom jag bara har en hingst så blir det lite stökigt att dela dem. Särskilt när Micke ska släppa in eller ut. Till nästa år kommer jag att ha dem delade i rätt grupper från början, om jag nu inte har sådan tur att jag får tre stoföl..

Mina ankor har flyttat hemifrån. Vi ska köpa en fontän el dyl att ha i dammen istället.

Nu har jag varit och hämtat lite foder och ska äta en äggmacka innan jag går ut igen. Jag tar med kameran då så jag kan lägga ut ngn bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0