Morgonstund i hagen

Jag släppte ut Zoega och lilla Zoda vid 7, så nu ska jag gå och ta in dem. Bäst att passa på när vädret är bra så man får in många korta stunder ute. Jag vill inte att så små föl ska ligga ner på kalla backen, så det blir till att släpa dem ut och in många gånger istället.
Zoegas mage var lite trög igår och hon bajsade inte på hela dagen, men imorse fanns ett par högar. Skönt, för hästar och deras magar och framförallt magstörningar, är inte att leka med.
Allt går så bra med dem och fölet får dia när hon vill. Hon är vek i sina framkotor, vilket gör att hon ser överbyggd ut. Man önskar ju hästar i uppförsbacke, nu är denna i nerförsbacke istället, men det brukar ordna till sig på några dagar med lite lagom motion.


Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att höra att allt går bra!

Har lagt upp en bild på min sida nu.

2010-04-20 @ 08:50:09
URL: http://www.lofvstagarden.com
Postat av: Mia

Sååå söt!

Vilket tråkigt väder,knappt så man vill gå ut! Vi kommer gärna förbi och kollar på fölet nå´n dag,ja och träffa er oxå vore ju trevligt-länge sen...!

Ses

2010-04-22 @ 21:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0