Länge sedan..

Jag har varit dålig på att skriva i bloggen, men ska försöka uppdatera veckan.

Påskhelgen bestod av två dygns arbete och därmellan mat hos mamma. Vi fick träffa min brorsdotter Maja el om de stavar Maya, som är 5 månader. Det var en glad och go liten unge som verkade nöjd med livet. Jag tog dessvärre inga bilder.
På annandagen kom Stoffer och Siv hit och åt. Vi åt vildsvinsstek och gratäng som blev helt OK.

I veckan har jag varit väldigt seg och känt mig lite halvrisig. Det har inte hänt så mkt, jag har skött stall och andra djur och så har jag jobbat ännu ett dygn.

Idag har jag tänkt att åka och köpa lite grejer till staketen och få iordning på allt som snön förstört. Hagen de går i har jag fixat, men det finns mer.. Jag behöver få iordning ännu en hage för det dröjer inte så länge innan jag har två ston med föl som inte ska gå med övriga flocken.

Både Zoega och Joline har ganska rejäla juver, men det är nog ändå några dagar kvar. Jag tycker inte att de har släppt i bäckenbanden ännu, men det brukar å andra sidan inte synas så mkt första gången. Jag kan äntligense dem i min monitor och de är åt rätt håll. Först fick jag dem upp och ned. Det är bara lite halvtaskigt ljus i Zogges box. Jag tror inte att den där infraröda lampan fungerar i den kameran för i Jolines box ser man väldigt bra. Jag ska skicka efter en el två nya kameror så kan jag se hela stallet.

Tomas har varit hos veterinären. han blev ju biten av ngt, förmodligen en annan katt och fick en läskig böld som varade och var allmänt läskig. Jag försökte tvätta och klämma ur den, men det blev inte bra så de fick skära upp och spola rent och sedan får han penicillin i 10 dagar. Han är jättesnäll att ta sina tabletter. Bara att stoppa in så sväljer han. Utom när husse skulle prova när jag jobbade, men det beror inte på katten...
Nu ser såret så fint ut och Tomas är som ny! Han har visserligen aldrig verkat påverkad av sin skada, mer än att han slickade på det ibland. Just nu ligger han på rygg bakom min dator och tar nina fingrar när jag skriver. Han ligger alltså på bordet den lilla ouppfostrade kissen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0