Föl nummer 1 är här!

Inatt vid tre på exakt beräknat datum födde Zoega sin första fölunge. Det är ett sto, mörkbrun, stjärnämne, 3 vita ben som ska heta Zoda. Allt gick bra när jag hade rättat till läget på benen. Zoega blev ganska trött. Det var en stor fölunge med långa ben. Ofta är de första lite mindre, men denna tillhör kategorin större.
Zoega var väldigt duktig och den lilla fick dia utan problem. Jag har varit lite orolig för det då hon absolut inte har velat att jag ska ta på juvret innan.
Nu ska jag gå ut och ta ut dem för första gången, så jag kan mocka lite mer ordentligt åt dem.

Raindrop blev helt galen. Hon VILLE HA DEN!! Alla hästar står på helspänn när det föds ett föl och alla svarar när den lilla gnäggar för första gången. Gulligt att se. Zoega tyckte dock att Zinnia inte fick titta på hennes föl, så för att hon inte skulle råka trampa på henne hängde jag upp ett par täcken mellan dem, så inte Zinnia kunde se rakt in. Då blev Zogge nöjd.




Kommentarer
Postat av: Milla

Väntar med spänning på mer bilder!

2010-04-19 @ 15:33:59
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: Ingela

Nej men oj så söt!!!´Skönt det gick bra!

2010-04-23 @ 02:02:12
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0