Zlatan och lillkissen närmar sig varandra

Zlatan har mer eller mindre flyttat ut till ladugården sedan lillkissen gjorde entre. Han tycker att han är läskig, obehaglig och allmänt störande.
Jag brukar bära in honom så de får kika på varandra och nyfikenheten är stor, men Zlatan är mkt avvaktande.


Arbetet med stallet fortsätter. Nu är grusbädden klar och vi ska bygga form för gjutningen. Jag körde den där stora paddan igår så jag är rätt mör i kroppen idag. Den var både tung och så vibrerar den.

Nu har djuren fått sitt och jag ska åka och jobba ett dygn. Idag ska vallen troligen slås för andra gången. Det är väl inte så mkt foder eftersom det inte är ngn gödning på, men lite blir det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0