Svamp och åter svamp


Jag ägnar mina lediga dagar till att gå i skogen och plocka svamp. Hunderna gillar det! Det är kul att plocka, men desto tråkigare arr rensa. En del har vi gett bort orensad.

Nu ska jag laga en köttgryta med svamp och det ska bli gott. Jag tänkte baka ett gäng bullar samtidigt och städa lite inför helgen. Tur man är kvinna så man kan göra detta samtidigt.
http://susannekarlsson.wordpress.com/2008/10/06/livets-upps-och-ners/

Ikväll ska vi se WIF-Chile Unido på Grännäs. Det är toppmöte i serien och den som vinner serien går upp i 4:an. Lillis var med i förra A-lagsmatchen och gjorde ett mkt bra inhopp som resulterade i mål. Han är mkt teknisk och har bra blick för spelet, men han ska inte spela ikväll. De kör nog på de mest rutinerade när det är en så viktig match.
Både Samme och Lillis ska spela på söndag i juniorlaget istället.

Nästa vecka hämtar jag min lilla kattunge. Minna ser fram mot det för då kanske hon kan få en katt som blir van vid att bli naggad och "gullad" med (läs mosad). Hon älskar katter och kan för sitt liv inte låta bli dem. Hon blir som en ostbåge när hon får syn på vår Zlatan som är måttligt förtjust tillbaka. Kitto i ladugården säger bestämt NEJ, så henne låter hon bli.
Minnas röntgenresultat har kommit på Hunddata. A-höfter (super) och grad 1 på armbågarna (skit).
Det är väl inte läge att föra fram tanken på den tredje hund va, älskling??? Kanske en brun liten tik?

Ser du vad söt???
Det får väl bli som med Minna. Du vill skaffa någon båt till sommaren. Ny båt = ny hund...


Kommentarer
Postat av: Lillis

Oh, va gott med bullar :D lätt att vi ska ha en hund till :D:D:D:

2009-09-04 @ 13:56:51
Postat av: Milla

Oj, oj, oj... Detta kräver verkligen operation övertalning i STORA mått!



Ps. Pia kanske följer med på utflykten, hoppas det är OK.

2009-09-05 @ 11:11:00
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: Angelica

Ja, absolut! Skitkul! Vilken dag siktar vi på?

Ja, det skulle nog krävas många båtar för att få igenom det, men man alltid så ett liiiiitetliiiiitet frö...

2009-09-05 @ 14:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0