Stallet är här!

Imorse kom en lastbil med delarna till stallet. 14 pallar som ska bli ett helt stall! Det lär ju ta ett tag att få ihop det och en del tålamod.
Imorgon gjuter vi plattan samt att vi gjuter golv i lösdriften bredvid. Härligt!

Igår jobbade jag på annan ort, men snälla medhjälpare byggde form och idag har vi lagt armering. Det är en himla massa jobb med att sätta ihop all armering, lägga klossar under mattorna och så drog vi jordkabel.

Jag är otroligt tacksam för all hjälp vi får!

Formen tar form...


Stallet i delar


Imorgon kommer det bilder på armeringen, gjutningen och plattan.
Jag har köpt kvastar som vi ska ha att göra en lite skrovligt yta i betongen så att inte några hästar halkar i onödan.

Så här mysigt hade djuren det igårmorse när jag åkte till jobbet.


Och var är denna på väg? Observera den som är ännu längre upp.


Frukost i höstsolen.


Godnatt nu! Ska läsa ett tag och sedan sova så vi orkar med morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Lillis

Vad ni bygger och sliter!

2009-09-30 @ 21:47:46
Postat av: Malin

Va duktiga ni är! Nu har jag skrivit lite.

2009-10-02 @ 18:16:44
URL: http://titansmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0