Raindrop på ATG i Mantorp igen

Imorse åkte jag till mantorp med Raindrop igen. Hon har haltat till och från en tid nu och riktigt illa sedan i torsdags. jag var säker på att få åka hem utan häst pga benbrott ellar ngt annat illa som inte går att laga. Men som tur var så var det en elak hovböld och hon blev genast bättre när det blev hål på den. Det skumma är att hon varken varit varm eller haft puls i denna hov. Men hon är nog lite pippligare än halvbloden och mindre smärttålig.
Passade på att kolla dräktigheten och där låg en lite Ludwig´s Champion-unge! Skönt!


Jag har inte sovit på flera nätter pga denna jäkla häst och imorse vaknade jag kl.03, låg och stirrade en timme, satt vid datorn i 1,5 timme och låg och stirrade till kl.06 då jag gick upp och åkte. Nu är jag trött och kan förhoppningsvis sova inatt.

Tack Malin som bytte pass med mig! Du är en ängel!!

Jag plockade en massa kantareller igår. Gott, men skittrist att rensa. Jag ska göra det ikväll. När Micke kommer hem ska vi gå ut och gå en rejäl sväng. Han har börjat ett nytt liv. Igen...

Kommentarer
Postat av: Malin

Det var så lite så. Skönt att det inte var så farligt med henne.

2009-09-02 @ 19:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0