Mer grävning

Nu har det hänt lite mer med grävningen och en del grus har kommit. Jordkällaren är borta och det blev väldigt mkt rymligare och bättre. Den var ändå inrasad och gick inte att använda.
Jordkällaren låg där set röda staketet slutar och gjorde infartsvägen onödigt smal.


Stallet ska stå där grushögarna nu ligger:


Ikväll ar vi verkat alla hästarna. Det gick lite blandat. Joline, jackie och Zoega är lite tråkiga. Joline vill inte lyfta sina fötter och står som fastvuxen, Jackie är lite störig och Zoega som brukar vara snäll försökte sparkas med ena bak. Den sistnämnda gick att distrahera med en havrehink. Fölen var snälla och skötte sig bättre än sina äldre medsystrar.
Kan tydligen sparkas:


Men inte dessa. De är snälla:

Hela gänget (Raindrop är skymd bakom Jackie o Joline):


Imorgon ska jag på ombudsmöte i Mantorp och sedan jobbar jag till lördag morgon. Ja, egentligen jobbar jag ju imorgon på dagen också, men Malin har tagit de timmarna och så tar jag ett annat pass längre fram. Skönt att man kan byta och fixa lite.


Kommentarer
Postat av: Milla

Första gången jag ser Zoega med öronen framåt! Hon ser riktigt snäll ut, förutom att hon sparkas då...

2009-09-18 @ 15:24:18
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0