Kattungen

Nu är kattungen här. Han är ganska liten, men otroligt söt. Han äter som en häst så han växer nog fort. Jag köpte avmaskningsmedel på apoteket igår och gav honom nu. Han åt snällt upp allt och när jag skulle lägga in tuben så stod det till hund på! Hoppas att det inte är farligt. Det var samma verksamma substans till hund och katt och kattmaskmedlet verkade vara starkare så då är det äl ingen fara på taket. Man kan ju tycka att apotekspersonalen ska veta vad de lämnar ut.
Meya älskar katten och ser nog honom som en liten bebis som hon ska ta hand om. Han är blöt överallt när hon har "vårdat" honom.



Jag har just jobbat ett dygn och är nu ledig från det jobbet till på måndag. Imorgon är det möte i Stockholm med mitt andra jobb, på Agria. 
I eftermiddag ska jag iväg och chippa 3 föl och jag känner att jag verkligen borde se till att mina egna också blir klara. ASVH-fölen ska vara inne 30/9... Det är många som vill ha chippat nu och jag har en liten kö som ska klaras av.

Nu ska jag gå ut och fylla vatten till hästarna och ta en lite promenad med svamphinken och hundarna.


Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vilken liten sötis! Det är nog ingen fara med maskmedlet. Men vad klantigt av personalen, att lämna ut fel. Lycka till med chippningarna.

2009-09-10 @ 14:28:58
URL: http://titansmatte.blogg.se/
Postat av: Lotta

Underbar är han ju..:)) Och det som inte dödar härdar ju säger man så han är nog välpreparerad efter den avmaskningskuren. Härligt för Meya med en sån lurvig bebis..

2009-09-11 @ 16:03:14
URL: http://www.cmldressyr.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0