Det var den helgen...

I fredags var vi som sagt på Grännäs och såg WIF slå Chile Unido med 3-1. Härligt! Grabbarnas kompis Johan gjorde 2 av målen. Han är så himla duktig!!
Igår var juniorlaget i Åby och förlorade med 5-4. Åby gjorde sitt sista mål i slutminuten och Lillis blev skadad. Uttänjt ledband så nu blir det lugnt för honom i ett par veckor. Typiskt när han nu går på en sådan skola där de spelar fotboll flera timmar i veckan.
Jag kanske inte har skrivit det innan, men han började på Byggprogrammet och kände att det inte var ngt för honom, så nu går han där han ville från början, på John bauer och Idrott-Hälsaprogrammet. Inte för jag begriper vad han ska bli, men typ idrottslärare eller liknande.

Jag jobbade dygnet mellan lördag och söndag och då passade vi på att titta på hopptävlingar på motorstadion. Kul att det finns så mkt hästar i grannskapet.

Jag har plockat svamp såklart. Igår blev det ca 11-12 lite och det tog flera timmar att resna och förvälla den. Jag har fortfarande orensad svamp sedan veckan som jag ska ta tag i idag innan jag plockar nytt.
Katrullen blev full innan jag var klar med allt.


Meya löper och har ett äckligt våtexem på kinden. Jag tröttnade på att byta lakan så nu fick de sova utanför sovrummet inatt och det var inte populärt. De har så fina Bia-bäddar och Minna ligger oftast i sin, men nu stod den inte i hennes vanliga hörn i sovrummet och natten har varit svår för dem. Stackars bortskämda Meya har inte sovit mkt. Hon har suttit och glott in på oss. Så här la hon sig och tyckte synd om sig själv när jag sa åt henne, som en boll.


Hästarna mår bra och Raindrop är bättre i sin hov. Skönt!
Jag måste börja stödfodra mer regelbundet snart, men det är egentligen bara Jarrah som är i behov av det än så länge. De har fått ett par balar, men tyvärr förstör de så mkt när man inte har balarna i ngn sorts foderhäck. jag måste nog investera i en sådan.

Imorgon tror jag att Milla kommer hit på besök och då ska vi bl a hämta våra kattungar i Fårbo samtidigt som vi tittar på fina hästar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jäpp, jag kommer! Måste fixa en bur till lilla Sigrid...

2009-09-07 @ 07:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0