Ankantalet minskat med 5

Idag kom mamma hit och vi slaktade 5 av ankungarna. Det blev bara en kvar så nu är det bara tre totalt, vilket är mkt mer lagom. Det gick bättre än väntat och nu ska jag leta recept på hur man bäst tillagar en anka.
Jag rensade svamp i 1,5 timme imorse och nu har jag plockat nya att rensa...

Kissen har inte fått ngt ordentligt namn än. Micke tycker att Fantomen är löjligt... Ngr förslag?
Han är helgalen som alla kattungar och kör järnet emellanåt, sedan sover han som en lite gris, vaknar, äter och kör ett race igen. Han är väldigt sällskaplig och vill gärna sova i knäet.

Ikväll är det fest på Grännäs. 5-årsjubileum för NLC och för dem som har eller tänker jobba med cupen. Micke åkte nu för de skulle ha styrelsemöte innan. Jag ska mata alla djur innan jag åker dit.

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag röstar på Sigurd, Sigvard el. möjligtvis Sixten:), med tanke på att min heter Sigrid...

2009-09-12 @ 18:34:48
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0