Regnar var eviga dag

Varför regnar det varje dag? Fast det står i alla prognoser att det inte ska? Allt blir jobbigt när det bara regnar och det blir lerigt och blött överallt.

Vi har jobbat på med stallet och jag har köpt färg. Men vi ka inte måla när det är så här fuktigt. Det måste torka upp i ett par dagar först.
Jag längtar efter att det blir klart så hästarna kan få flytta in och jag får allt samlat under ett tak.
Jag beställde 5 pallar spån igår. Det blir så mycket fräschare om man har lite spån i botten som suger upp och sedan halm över för mysfaktor och att de ska ha ngt att pyssla med.



Tomas terrar Troja:

 

Nu ska jag gå ut och fodra djuren och sedan måste jag duscha och raka benen. Det är ev bad på jobbet idag och mina ben är lite eftersatta... De kan inte visas upp i ett badhus i nuvarande utseende. Jag går på ett jobbdygn idag.


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Känner igen det där med benen :-) mina måste åtgärdas innan jag kliver ut på Egyptisk mark där solen förväntas skina.

2009-10-27 @ 08:46:00
Postat av: Milla

Mina också, ska ju på spa i helgen! Härligt att det ändå händer så mkt med stallet, trots regnet.

2009-10-27 @ 11:03:23
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0