Hästskrällen

Idag när jag kom hem så hade ngn dragit ner ca 150 meter staket och brutit av x antal stolpar. Man blir så trött! De var ute i regnet inatt eftersom jag jobbade, men inatt ska de komma in igen. Jag har ordnat det så att jag kan ha alla inne tills stallet är klart även om det var med visst missnöje som Raindrop och Zoega fick dela på den mindre lösdriften (grindar mellan dem). Övriga var lugna och fina. Joline och Jackie står inne i ladugården i varsin spilta och Bergin och Jarrah med söner bor i stora lösdriften med en lina som delar stona. Fölen kan gå under och vara i hela utrymmet.

Vädret är fantastiskt! Så blött och lerigt att man kan bli deprimerad för mindre. Vi ska försöka jobba på med stallet i helgen och även nästa vecka när grabbarna har höstlov.

Jag ska åka tillbaka och jobba i eftermiddag. Jag har bytt ett pass.


Kommentarer
Postat av: Milla

Ooops, inte bra! Då kan man bli lite lätt upprörd... Det var inte några skador på hästarna i alla fall?

2009-10-23 @ 15:58:28
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: Liselotte

Är du säker på att det är hästarna då som gjort det? Hos mig har ett staket i sommarhagen blivit rejält demolerat av troligtvis en älg :-( för där har inte varit några hästar sedan 1 månad tillbaka.

2009-10-24 @ 17:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0