Denna dag...

.. har passerat förbi utan att något speciellt har hänt. Jag chippade grannens häst och fikade hos dem på förmiddagen.

Var ute och pysslade lite med hästarna, klippte lite örontofsar, kapade några svansar och klippte av Droppens hemska man. Hon såg ut som en travhäst med den långa manen. Nu är den lite ojämn, men om ngn vecka kommer det att se OK ut.

Jag tog på Jarrah, Raindrop och Zoega regntäcke eftersom SMHI hotar med regn inatt och imorgon. Jag hittade ett litet täcke sedan shettistiden och provade det på Justin. Han, som inte blev tam förrän 22/8 när han var på fölmönstring, höjde knappt på ögonbrynet. Milla, jag tog naturligtvis av det direkt. Han är faktiskt väldigt trevlig. Synd att det är en hingst...

Lilla Bruce visade på hopptalanger när han hoppade över 4-hjulingsvagnen där den är som bredast (vid däcken). Den var dessutom fullalstad med ensilage så det var nog bortåt 1 meter högt och säkert 2 meter brett. Fälttävlan kanske? Han komm i full fart och hann inte bromsa. Han kunde inte väja för där stod arga Raindrop, så då fick det bli framåt.

Jag fick en extrahund här inatt. Troja blev dumpad här. Det gör inget för jag tänker nog lämna tillbaka henne inkl mina två imorgonförmiddag och åka till Ikea och köpa en jäkla låda som saknades när vi satte ihop de nya köksskåpen. Är det inte typiskt?
Jag har varit ute och gått i skogen med hundarna och när Troja är är så är det lite mer fart över promenaderna. Hon kan springa den hunden.
Vi hittade inte någon räv idag, men igår så fick Minna och Meya nästan tag på en som nog låg och sov under en gran. Jäklar, vad de jagade den stackaren. Minna med fullt jaktskall. Det är bra att de usla rävarna lär sig att det finns hundar här så kanske de inte vågar sig fram och äter mina höns. Jag blev ju av med en häromdagen, men det var höken.

Paraflaxer kan vara farliga, men Jackie hade mkt svårt att låta bli att kika nära på det.


Kommentarer
Postat av: Milla

Tur att du tag av föltäcket, annars hade jag tjallat!!!

Gud så fin hon är Jackie!

2009-10-11 @ 15:08:31
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0