Blåsigt

Gud, vad det ska blåsa vareviga dag. Regnar det inte så blåser det som satan. Jag hatar blåst! Hur kul är det att försöka ta ett greptag med halm med ut till grisarna och 90% blåser bort?

Idag har Micca från Kättilö varit på besök. Hon hade med sig lunch och vi var ute och kollade runt lite (i blåsten). Jättetrevligt! Vi hade massor att prata om. Jag måste åka ut och hälsa på henne ngn dag.

Idag ringde Agnetha och sa att de vill köpa lilla Bruce. Det blir jättebra och jag är så glad för det. Det är så roligt när de hamnar hos ordentliga människor och där kommer han att få en liten matte som säkert kommer att älska honom och en ordentlig utbildning till rid/tävlingsponny. Han kommer att få en jämngammal kompis och det är jättebra. Själv får jag en hingstunge ensam här, men jag kanske kan låna in ett sällskap om han inte säljs han också.

Jag var i Björnvarp och hämtade lite grismat förut och då ledde jag Jill mfl till maskinhallen. De hade inte fattat att den var öppen för säsongen. Jill, den gamla damen, halkade på ett halt berg och ramlade omkull. Hon bet sig nog i tungan för hon blödde lite i munnen, annars blev hon mest rädd. Det blev jag också. Jag tyckte så synd om henne.
Pärlan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0