Skitväder igen och nytt avelssto

Så fort det har torkat upp lite så kommer det regn igen. Jag hatar regn, blåst och lera. Detta är en hästägares värsta tid på året. Trots detta så tackade jag idag ja till att Zinnia får återvända till min ägo efter 11 års frånvaro. Vi sålde henne till ackordhäststiftelsen som 4-åring och sedan har hon tjänstgjort som skolhäst på Strömsholm i 10 år innan min chef Agnetha köpte henne som promenadhäst förra året. Tyvärr håller hon inte för så pass regelbunden ridning som Agnetha vill så då får hon komma "hem" och bli avelssto istället. Jag kan ju rida henne i skogen lite då och då också.
Zinnia är 14 år och en mycket trevlig häst. Hon är det första föl Zaida fick hos oss och jag var så glad när hon föddes. Jag hoppas att hon kan få ett par fina föl här. Det blir kul att ta två steg tillbaka i denna fina stofamilj. Zoega som nu väntar föl är en systerdotterdotter till Zinnia.
e.Good Future-Chagall-Qantas XX

(snodde bilden från Agnethas Facebook)

F ö har jag jobbat ett dygn, varit i Björnvarp och sett hovslagaren fixa Jokers hovar, hämtat havre, mockat och haft en jäkla huvudvärk i tre-fyra dagar. Tröttsamt! Jag skyller på det tråkiga vädret.
Imorgon är det personalmöte och så ska jag klippa mig och färga håret. Mycket efterlängtat! Jag tror att jag klippte mig senast i början av maj och de gråa håren blir bara fler och tydligare så färg är nödvändigt.

Nu ska jag gå ut och natta hästarna!


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Kul med att nytt sto. Ett hingstval till att göra nu då :-)

2009-11-12 @ 08:19:34
Postat av: Angelica

Ja du Liselotte, det är du och jag som är så här tokiga... När får du till en hemsida? En blogg kan du väl iallafall göra. Bara att börja via min. Kunde vara kul att följa dina vardagliga problem och glädjeämnen. Är det ngn som har ringt om fölen?



A

2009-11-12 @ 09:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0