Grisskandalen

Jag är djurvän och tycker inte om när djur far illa. Samtidigt är jag realist och inser att inte alla grisar kan ha det som våra hade det med egen hage att böka i, hus med halm och en massa goda matrester. Tyvärr är det så att att de svenska producenterna inte får något vidare betalt för sina produkter pga en massa faktorer bl a billigt importkött. Jag hade bestämt mig för att bara köpa svenskt kött, men nu vet i katten? Kanske ska ha egna grisar igen trots att det var otroligt jobbigt på slutet..
Kolla bara: http://www.youtube.com/watch?v=VTqOC6FrjHU

Nu skiner solen och jag ska gå ut och ha lite stalltjänst, måla i stallet och gå en sväng med hundarna. Jag måste även åka till apoteket i Överum.

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag tycker också att det är förskräckligt och man kan ju bara tänka sig, hur det är i andra länder om det är så här i Sverige!

Jag kommer fortsätta köpa svenskt, men hoppas att dom som inte sköter sig verkligen blir påkomna!

2009-11-26 @ 12:52:06
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0