Blöta hästar med små hjärnor

Jag hade tänkt att ha hästarna ute inatt eftersom jag jobbar imorgon och de hotar med regn imorgonnatt, så då tänkte jag att allt skulle vara klart för insläpp när Micke kommer hem.
Det kunde ev regna lite lätt ngn timme ikväll vis 18-tiden, men sedan uppehåll och 7-8 grader. När det regnat oavbrutet i 4 timmar så gick jag och Lillis ut kl.21:30 och släppte in dem.
De var blöta, men inte frusna. De var nog tacksamma för alla gick in på sina platser utan trassel. Jag fick klafsa ut i leran och hämta dem för de stod bara dumt och glodde på oss. Beror nog på att vi hade pannlampor, men de borde ju känna igen rösten. Nåja, jag så en bild på hästens huvud i genomskärning när jag var på Hästkliniken häromdagen och hjärnan är inte så stor...

Jag hämtade Lillis i Viken förut och så åker han med mig när jag åker till jobbet imorgon. Han har praktik på Sörbyskolan och det är de sista dagarna nu. Han har tyckt att det har varit jättekul! Han kanske ska bli lärare? Det skulle han passa som.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa en stund. Sedan sova så jag orkar upp tidigt och mocka imorgon innan jobbet.

Goodnight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0