Blåst och jobb

Gud, vad det blåser hela tiden! Det viner i hela huset och blir kallt. Golven är ju ganska dragiga. Jag eldar när jag är hemma och det hjälper ju en del.
Det som är bra med att det blåser är att det torkar upp ute, men som grädde på moset, ska det visst snöa och regna hela natten och dagenimorgon om man får tro SMHI. Skulle ju vara typiskt om de har rätt när de spår skitväder för oftast har de väldigt mycket fel i sina prognoser.

Nu åker jag och jobbar ett dygn. Troligen åker vi hem hit ett tag idag, men det beror på vad det är för väder.

Meya ligger och jäser i min säng. Hon åt upp flera liter kattmat igår. Helena hade tagit med det till den övergivna katten i området där jag jobbar, men Meya tyckte att hon var i större behov. När jag kom och öppnade dörren så var det bara Minna som hälsade. Meya satt under köksbordet och skämdes. Feta,dumma hund! Dessutom trodde hon att hon skulle få sin kvällsmat som vanligt fast hon såg ut att vara på väg att sprängas. Nu ser hon mer normal ut igen. Man kan ju tacka gud för att hon har bra matsmältning och att hon inte blir sjuk när hon gör sådär. Det var naturligtvis mitt fel som glömt att stänga dörren till förrådet, men ändå...

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Är man labrador så är man ;-)

2009-11-06 @ 14:25:22
Postat av: Milla

Precis! Har haft Cocker, så jag vet hur det är...

2009-11-06 @ 18:23:42
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0