Sommarbete

Idag fick Raindrop & co gå in i den nya hagen. De är sprang lite och sedan gick de snart tillbaka till gamla hagen och stod och hängde. Nu ikväll gick de tillbaka ner i nya hagen.
Jarrah står längst bort i sin hage under eken. Det är så långt från de andra hon kan komma. Skum häst! Hon har öppet så hon kan gå bort till de andra om hon vill, men icke. Det verkar dock vara ett tag kvar till fölning. Inget juver att tala om. Tiden går ut imorgon... Hon har nog återgått till sin vana att gå över minst en vecka-10 dagar.

Jag och hundarna har pysslat med staket. "Vi" har satt upp en tråd utmed ån.
Ikväll har jag plockat fram lite kläder som ska packas ner. Jag åker ju till London på fredag och är borta till måndag kväll. Jag hoppas att Jarrah håller på sig. Jonas är back-up och jag har skrivit en lista med fölningstecken till Micke. Fast jag tror inte att det blir aktuellt.
Jag har även skrivit en lista på allt han måste komma ihåg, tex fylla på vatten i kläckaren och vattna mina blommor.

Jag hoppas bara att jag kan koppla av och ha kul i London, men det brukar inte vara ngr problem i detta sällskapet. På lördag ska vi se terrängprovet i Badminton. Man kan se banan interaktivt. http://www.badminton-horse.co.uk/ Klicka längst till höger på Course Walk 2009.

Det har regnat några skvättar både igår och idag och ska regna imorgon. Jag hoppas det så att det blir fart på betet och vallen.

Nu ska jag gå och sova min skönhetssömn. Nattinatti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0