Pysseldag

Jag kom hem från ett jobbdygn vid 10 och sedan har vi haft fullt upp hela dagen.

Vi började med en promenad till sjön inkl hundbad och sedan fixade jag en utebur till 5-veckorskycklingarna. Så de har fått flytta till ankhuset och bor granne med svarta hönan och hennes 7 kycklingar. De nya kycklingarna som är en dryg vecka gamla fick flytta till ladugården och en större bur.
De har så fina färger och verkade glada att få komma ut. De stora hönorna och tupparna var där och inspekterade dem.


Jag skruvade isolatorer i stolparna för staketet nere i skogen och sedan hjälptes vi åt att dra tråden så nu är den hagen klar att släppa in hästarna i. Jag ska ev sätta ett staket utmed ån så vi slipper flodhästar alt hästar på fel sida av ån. Jag tror inte att den är så djup att man behöver vara rädd att de ska drunkna och det verkar vara ganska fast botten.

Micke grävde om potatislandet och hade hjälp av denna dam som tog hand om alla maskar som kom upp.


Micke har gjort fint i trädgården under helgen. Trimmat, klippt gräs och rensat ogräs. Jag har planterat lite i växthuset, bl a tomater och chilifrukt som jag köpte i torsdags.
Han har tömt ur hälften av vattnet i dammen och fyller upp den igen. Vattnet blir väl lite fräschare av det iallafall.

Vi grillade kyckling och precis när vi skulle äta hördes ett dovt dån från stora hagen. Raindrop, Joline och Bergin sprang så det dånade och andelningen till uppståndelsen var grannarna på sina quarterhästar. Jösses vad de sprang! Den ena quarterhästen som är en duktig reininghäst tog sig fram i en exemplarisk passage på vägen och ungstoet bredvid var den enda som såg ut att ta allt med ro...
På tal om passage så tipsade Milla om att det stod i senaste Ridsport att två av våra uppfödningar placerat sig 2:a resp 3:a i en Intemediaire I förra helgen. I Högbo, tror jag det hette. Det var Pontiac e.Kaliber u.Pondola och Savoy e.Sack u.Pärla. Riktigt roligt! Grattis till ägarna!

Micke fotade lite på eftermiddagen. Trötta djur som är irriterade av flugorna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0