Projekt vatten

Jag har varit lite bekymrad för hästarna som inte går ner i nedre delen av hagen och dricker eller äter. Det finns både bete och vatten, men de håller sig så långt mot husen de kan och där är det bara mkt magert skogsbete. Nu svälter eller törstar väl inga normala hästar ihjäl, men jag vill gärna att de åtminstone dricker så jag lastade på vettenbaljan på 4-hjulingsvagnen och fyllde den med vatten samt en stor 25-litersdunk och sedan lade jag ett lock (masonitskiva) med ett par tyngder ovanpå.

Eftersom jag jobbar idag hade jag "hjälp" och vi åkte båda två i sakta mak bortåt vägen med vattenbaljan på vagnen. Det gick över förväntan och nästan inget vatten skvimpade ur.
Nu har de iallafall fräscht vatten och så får de väl vara hungriga om de inte behagar gå ner där maten finns.

Jag måste bestämma mig tills på onsdag om Joline ska betäckas i år. Det borde jag göra, men det är ju inte gratis att hålla på och betäcka ston och hon har ju inte tagit sig de tidigare försöken.... Isåfall tar jag Radiator som står på stationen så hon kan semineras precis när det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0