Ankorna ute

Det blev 6 små ankor, tre av var färg, dvs 3 blå och 3 gula. Tyvärr lyckades en gul drunkna i 0,5 cm vatten, men de som är kvar är otroligt söta. Det är till salu om någon vill ha för vi får ju fler snart.
Jag ska ta kort på dem och lägga ut senare ikväll.

Igår var jag i stan med Lillis för att köpa avslutningskläder. Efter 4 timmar på stan och Maxi kom vi hem med en skjorta och en köksgardin. Han kan verkligen inte bestämma sig och har väldigt bestämda åsikter om vad som är fint och inte. Idag blir det åter en tur till Falerum för att titta på jeansen han provade där i söndags.

På fm är det personalmöte i Viken och sedan kanske det blir en sväng att hämta Raindrop och lämna Joline på Lindevik. Jag gör ett försök med Joline i år igen och tar Radiator som står på plats. De får se över henne först så det inte är infekterat eller ngt annat galet. Jag hoppas hon tar sig för jag älskar den hästen och vill gärna ha henne som avelssto.

Jag behöver fixa lite med staket också. Vi har satt stolpar nere i skogen och jag ska ta bort en bit fårstängsel och lite gammal taggtråd i ett dike och sedan skruva isolatorer och dra tråd. Jarrah, Justin och Bergin ska få gå där för det är bara 4 veckor till beräknad fölning för henne och jag tänkte ju ha dem ihop i sommar. Juvret börjar växa till sig och om jag har tur så fölar hon lite innan hon är beräknad för då har ju fölen mer glädje av varandra. Det kan lika gärna bli en hingst också.

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag vill se bilder på de små underverken (ankorna)! Och vill även tala om att vi fått tag i en 10 dgr fjällkokalv till 50-åringen (kommer hem i dag), så jag behöver inga kycklingar.

2009-05-27 @ 08:39:37
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0