Slumpen avgjorde hingstvalet

Jarrah var dags att seminera idag redan! Snabba ryck! Skulle jag ha Don Romantic eller ngt annat på skick så var risken mkt stor att hon skulle hinna ovulera innan det var framme, så jag ändrade mig och tog Channon på henne. Han kommer ur en mkt bra mödernelinje och har lämnat fina eleganta föl av den typ jag gillar.
Jag får ta Don Romantic på Jackie nästa år istället.

Channon



Joline var DRÄKTIG!!!! Tredje året och flera försök så tar hon sig direkt. Jag blev jätteglad att få med mig en hem idag.
Hon är alltså dräktig med Radiator, så det ska bli en liten hopphäst.

Radiator



Även Raindrop var färdig att seminera, men hade inte lika stort ägg som Jarrah, så jag skulle tippa på att Jarrah är klar på onsdag och så Droppis till helgen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du fick positivt besked idag. Har de Channon hemma eller står han hos Sofia? Inte lång väg att skicka iaf. Varför har du aldrig valt honom tidigare, jag tycker han är fin och han har ju utvecklats mkt bra under ryttare.

Lena ringde och sa att hon varit och kollat Jamba igen på deras inrådan. De ville visst dubbelkolla att det bara är 1 på gång och allt var bra. Hon är ju på 32:a dygnet, så det var väl någon specialkoll, det väl inte någon vanlig tidpunkt för UL. Hoppas vädret snart blir bättre, regn och runt 12 grader är ingen sommar tycker jag.

2009-06-15 @ 19:45:12
Postat av: Angelica

Hej!

Han står nog hos sofia, men kommer hem och tappas när det behövs, som igår tex.

Jag tycker också att han har utvecklats mkt med denna ryttare. Vet inte varför jag inte har valt honom innan. Nu fick slumpen avgöra, även om jag vill ha mitt Don Romanticföl. Nästa år kanske...

2009-06-16 @ 08:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0