Skolavslutning

Idag har jag varit och tittat på 9:ornas skolavslutning i kyrkan. Tänka att Lillis redan slutat 9:an och ska börja i gymnasiet i höst?!?!
Alla var så fina! Grabbarna i kavajer/kostymer och tjejerna i fina sommarklänningar som inte var alltför långa. En del räckte knappt nedanför rumpan på dem.





Det var några bilder från dagen. Jag har många fler som kan dyka upp lite då och då.

En bonusbild på Samme och Robin:


Ankan har 7 ungar och det kan vara ngt mer ägg det är hål i, men annars räcker 7 st bra. De är i olika nyanser från gult till blå som pappa. Ankmamma är arg som ett bi och går till anfall när man vill ge henne och de små lite mat och vatten.

Jag har en höna som ruvar och hon fick ett ägg att ligga på för det räcker med kycklingar nu. Idag hade ägget gått sönder, så nu blir det inte ngn kycklig för henne.

Grisarna bökar i sin nya hage och ser väldigt nöjda ut. En av dem är lite mobbad av de andra när de ska äta och då måste vi stå och passa så de är snälla. Om man går ifrån så "säger" den mobbade grisen till i gnällig ton att hon vill ha hjälp. Hon springer efter och låter klagande så man får vända tillbaka och "hjälpa" till. Då är hon nöjd.

Jag har hälsat på Jillan och Pärlan när jag var och hämtade havre. De är så fina båda två! Jill har inte varit så här fin på flera år. Hon fyllde 30 i våras!


Pärlan i dagens lerinpackning. Hon är den skitigaste häst jag känner. Rullar sig noggrannt varje dag.


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Roligt att se gammeldamerna, de ser verkligaen fina ut! Dina pojkar också för den delen, men jag märker att jag verkligen bara tänker på hästar nu för tiden. Kollar efter ett till eget sto, men borde väl avvakta och se hur kommande vinter funkar.

2009-06-12 @ 09:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0