Raindrop var tom

Det började så bra med Zoega som blev dräktig direkt. Idag skulle Droppen kollas och jag trodde nog att hon skulle vara dräktig för hon hade en bra brunst och blev seminerad i rätt tid, men icke. Nu blev hon kvar på Lindevik och på måndag kommer halva mitt hästbestånd att vara där. Jarrah och Joline ska också kollas på måndag. Jarrah för seminering och Joline för dräktighet. Där har jag ju mina tvivel. Hon har trasslat i 2 år tidigare.

Jag har börjat fundera på ett alternativt hingstval till Jarrah. Ifall det skulle strula med Don Romantic kan det vara bra att ha ngt i bakfickan... Nu skulle Bitte seminera sitt eget sto med honom i helgen så då vet vi iallafall hur kvalitén är.

Kommentarer
Postat av: Milla

Glömde fråga vad alternativet var...

2009-06-12 @ 19:08:54
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: Angelica

ja, säg det??? Vet inte.

2009-06-12 @ 19:55:36
Postat av: Milla

Självaste Dompan kanske? Skulle vara säljbart tror jag...

2009-06-12 @ 20:36:30
Postat av: Angelica

Nja, beroende på hur hon ser ut inuti så skulle jag isåfall ha ett alternativ med bra fertilitet och lite lägre pris än de båda (DR och DP).

Vad finns det då?

2009-06-13 @ 22:20:34
Postat av: Milla

Lägre pris, ja då funkar inte Dompan... Bocelli ligger ju faktiskt trea i dressyrindexen. Dessutom har du redan använt honom till ett sto och kommer ytterligare med ett Elit-sto, vilket borde ge dig rabatt (tycker jag). Fast egentligen skulle jag vilja lägga på ngn med lite mer tecken, funderar, din favvo Damino kanske...

2009-06-14 @ 08:41:35
Postat av: Angelica

Ja Bocelli kanske inte är så dum, men de skickar honom med tåg (eller inte honom, men du fattar??)för att han fungerar inte på postskick, så egentligen kanske han inte är helt optimal. Kanske Damino för då får jag ju lite av blodet iallafall och så kan jag ta Don Romantic himself på Jackie nästa år istället.

2009-06-14 @ 09:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0