Provat fiskelyckan i vår sjö

Nu har vi firat midsommar här för första gången. Vi åt sill och potatis här innan vi gick bort till skolan för dans kring stången och kaffe. Det var ganska mycket folk och trevligt. Efter det skjutsade jag grabbarna till Viken för de skulle på fest med sina kompisar.
Vi åkte bort till några grannar och spelade brännboll och grillade lite kött mm. Mamma var med oss och sov kvar här.

Idag har vi haft en slödag. Jag sov i soffan ett par timmar på em trots att jag var skötsam och körde bil igårkväll. Ikväll har vi provat att meta lite i sjön och fick några abborrar, varav en riktigt stor. Vi skulle lägga ett nät också, men då kom det svarta moln så vi gick hem och utfodrade alla smådjuren istället.


Fint över sjön


Vi hoppas på uppehåll en stund till så vi ska grilla ett par köttbitar.

Jag trodde ju definitivt att Jarrah skulle vara klar vid undersökningen igår, men icke sa Nicke. Det blev seminering igår igen och ny koll på måndag.


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Underbart vackert ni bor :-)

2009-06-20 @ 21:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0