Missar Liseberg

Imorgon skulle jag hänga med Lillis klass till Liseberg och har sett fram mot det massor eftersom jag älskar att åka karuseller. Men alltid är det något, dels är jag genomförkyld och känner mig helt eländig.

Det är inte det värsta, för jag hade åkt ändå, men när jag kom hem från en dag på hundutställningen på Himmelstalund så var lilla Bruce krasslig i magen. Han var lite lös i magen redan imorse, men det luktade inget konstigt så jag trodde att det berodde på att han får mycket mat, men nu ikväll rann det ur honom när han låg ner och det luktar rutten fisk. Vidrigt!

Det har jag ju lärt mig som undersköterska att det är ett tecken på infektion, så jag ringer distriktaren som tycker att jag nog bör åka till klinik. Ringer kliniken som tycker att distrikataren i första hand ska kolla upp honom.

Nu har han iallafall fått dropp under huden samt antibiotika intravenöst samt att vi tog en foalcheck på honom för att kolla antikropparna. Han är inte det minsta påverkad och har ingen feber, men det kan gå snabbt utför på små föl och han är ju trots att att betrakta som en prematur.
Bergin stod blick stilla hela tiden vi bråkade med fölet. Hon är fantastiskt snäll. Fölis kom snart på att det var ganska mysigt att bli kliad av två personer samtidigt och märkte inte så mycket av behandlingen.

Goda nyheter är iallafall att han inte har något bråck. Det var nog helt enkelt själva snoppen som hamnat i ngt konstigt läge, dubbelvikt eller något, för idag har han lyckats fälla ut den och svullnaden är borta och han kissar som han ska.

En annan snäll mamma i klassen hänger med till Liseberg för jag hade aldrig kunnat koppla av och riskera att han ska bli dålig.

Lilla plutten med två mjölkdroppar på näsan:

Kommentarer
Postat av: Malin

Fasen, hoppas att han blir bättre fort!Bruce var ett bra namn tycker jag.Gud så söt han är och vilket bra kort.

Nu fick ju Lillis som han ville då.

2009-06-07 @ 21:07:42
URL: http://titansmatte.blogg.se/
Postat av: Milla

Fy vad ledsamt! Hur såg foalchecken ut? Hoppas verkligen att diarrén ger sig. Har för mig att Disa fick ngt som hette Diarsanyl för att stoppa diarrén, när hon var dålig.

2009-06-08 @ 08:29:25
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: Ingela

Oj vad trist med magen. Men herregud så söt!!!

2009-06-09 @ 14:55:45
URL: http://www.ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0