Lunch med mina barn

Idag bjöd jag barnen på Lilla Blå. Vi åt bakad potatis med skagenröra. Gott!
Efter det gick vi bort till Sparbankstorget och åt en glass. Hundarna var med och fick gå i civilisationen för första gången på bra länge. Meya hade fullt upp med att lukta på ALLT, LÄNGE och väl.

Annars börjar det dra sig mot midsommar så jag har lagt in lite sill.
Jag har dessutom upptäckt att vi nog har en fläder här så bara den börjar blomma på riktigt så ska jag göra massor av flädersaft.

Mina kycklingar är så roliga. Jag måste försöka filma dem. Så fort jag visar mig ute så kommer de farandes från alla håll och framåt eftermiddagen när de börjar bli hungriga så har jag 15 st i hälarna vart jag än går. Om de inte är framme och jag ropar på dem "Kom alla pippisar" så kommer de i full speed, halvflygandes. Finns det något "fulare" än springande hönsfåglar? De ser så roliga ut. Nästan som de galopperar på två ben.
Tyvärr är det många tuppar i samlingen, men de är väldigt fina så jag hoppas att några kan få egna fruar hos någon annan, annars hamnar de i frysen såsmåningom. En Orpingtontupp ska jag spara och så några av hönorna.

Ankorna har fortfarande 7 ungar. Jag trodde att det skulle vara lite svinn när de går fritt ute, men de har lyckats hålla dem vid liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0