Lerbad

Jackie och Zoega har lerbadat idag igen. De lägger sig i en kärrliknande vattenpöl och blir så fina så (eller inte...).
De verkar tycka att det är underbart skönt för de gör det flera gånger per dag när de går i den hagen. Tyvärr hann jag inte ta kort på dem innan de torkade, för när de torkar, ramlar leran bort.
Joline har fullt upp att punktmarkera Bruce. Hon går i princip lika nära som Bergin, så hon har nog utsett sig själv till hans extra mamma.
Jag hoppas att Jarrah och Justin kommer hem på tisdag. Hon kan bara inte stå där med sitt gamla ägg längre!

Imorse gick vi en långpromenad med hundarna. Det var skönt och välbehövligt. Både Micke och jag hade träningsvärk på framsidan av låren. Det måste vara efter brännbollen. Man springer knappast så där fort i vanliga fall och det märks.

Naturligtvis kom det en rejäl regnskur här mitt på dagen. Grannen sa att det kom 10 mm.  Lite bra för jag fick iordning i tvättstugan. Vek tvätt och dammsög sedan hela huset.
Micke var med juniorlaget till Norrköping och spelade mot Waria. De vann med 6-3. Där var det uppehåll.

Nu ska jag gå ut och se om familjen Anka har behagat promenera in i sin box så vi kan natta även dem. Bara de är inne så ska jag lägga mig i sängen och läsa. Jag jobbar imorgon så jag ska gå upp skapligt och fixa allt med djuren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0