Jobbhelg

Jag har jobbat fredag och söndag denna helg. Vi var här hemma igår eftersom det var så fint väder. Vi grillade gott kött, entrecote, på eftermiddagen och det smakade mycket bra!

Idag är det ännu varmare och jag håller på med det nya staketet så att Jarrah kan få komma ut på lite bättre bete. Micke slog ner stolpar i helgen och jag skruvar isolatorer och ska dra nya tråd.

Ikväll ska jag hämta Joline. Jag lämnade ju henne i onsdagskväll när jag hämtade Raindrop och hon var redo för seminering när de kollade henne i fredags och idag var hon klar. Jag åker lite senare ikväll när det förhoppningsvis är lite svalare för henne i släpet. Jag ska komma ihåg att öppna takluckorna idag för sist glömde jag det.

Hundarna är varma och gör inte många knop. De vill bara gå ner till sjön och svalka sig i vattnet, annars ligger de mest och flämtar.

Kycklingarna växer så det knakar och går fritt. Två har fått stryka på foten och jag tror att det är katter som bitit ihjäl dem, men nu börjar de på att vara lite för stora för den faran. Däremot såg jag en räv igårmorse och den kan ju såklart ta även de stora.

Vi var på fest i Smultronboda i lördagskväll. Det var en 110-årsfest och vi fick väldigt god mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0