Årtiondets förkylning

har drabbat mig. Jag snyter mig i snitt 700 gånger per dag och är helt igentäppt samt har ont i halsen, huvudet och feber, så jag får ta tillbaka det där jag skrev om att jag skulle åkt till Liseberg ändå. Det hade varit en omöjlighet idag. Jag blev slut av att bara gå ut och mata hönsen.

Lilla Bruce är pigg som en lärka även om han var lös i magen även imorse så jag fick tvätta honom i baken. Det var inte utan bekymmer för han har pigga små bakben som sparkar bakut med snärt.

Han har fått antibiotika utskrivet och ska även ha ngt som ska stabilisera tarmfloran. Det är inte heller utan bekymmer att hämta ut mediciner på Apotek. De har ju för sjutton ingenting på lager så jag fick ta ut den ena saken i Gamleby och den andra i Västervik. Hon på apoteket i gamleby sa: Ska du inte ha något för egen del också? Hon tyckte nog att jag såg och lät för eländig. Jag köpte några halstabletter som skulle vara bra.

Lillplutt har fått en dos av pastan nu. Det var inte gott. Samme kommer hit ikväll så han ska få hjälpa mig med antibiotikan. Det är tabletter som ska lösas i vatten och ges i munnen. Det kan nog bli lite bekymmer om man är själv. Ha är hal som en ål och rinner ur greppet som ett kvicksilver och ska man då spruta ngt i munnen samtidigt så skulle man nog behöva fyra armar. Jag tror inte att han går på pastan en gång till heller utan övertalning.

Kommentarer
Postat av: Milla

Stackars dig! Jag vet att du inte är så "klen", fast du låter nästan som en karl som är förkyld...



Skönt att lilla Bruce verkar repa sig!

2009-06-09 @ 10:34:52
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0