Ankungar

Ankfamiljen har utökat med 7 barn, 2 gula, 3 grågula och 2 mörka. De är överallt men mest ligger de och guppar i dammen. De är väldigt söta och mamma och pappa har fullt upp att hålla flocken samlad. Igår hade två av ungarna lyckats gå in i burråttfällan jag har satt i hönsgården. Tyvärr har det inte gått i några råttor. De är väl alldeles för smarta.

Jarrah åkte till Lindevik igår. Micke fick hjälpa mig och lasta och det gick väldigt bra. Hon skötte sig och fölet kom med in direkt så hon inte kastade sig ut. Hon gör det om hon inte har fölungen med sig så hon ser den. Det började hon med för ett par år sedan. Innan skulle hon aldrigt drömt om att göra något så dumt. Hon ska undersökas idag så får vi se hur det blir med henne, om jag står fast vid Don Romantic eller om jag byter hingst. Lite hänger det på hur hon står till i brunsten för midsommar är ju i antågande med förändringar i både post- och tåggång.

Joline ska med nu på morgonen. Jag är själv och ska lasta så jag hoppas att hon sköter sig.

Jag släppte ihop Bergin med ungstona igårkväll. Hon kände sig lite ensam efter att Jarrah hade lämnat henne. Det sprangs lite och alla var nyfikna på lilla Bruce, men de är ju vana vid föl så de lugnade sig snart. Bergin talade mkt noga om att de inte hade med hennes unge att göra och det förstod de. Jackie släppte hon in i lösdriften, men de andra fick vara ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0