Raindrop hos doktorn

Idag fick jag åka med Raindrop till ATG-kliniken i Mantorp och undersöka hennes hov. Hon blev mkt haltare igår och imorse var hon blockhalt. Jag befarade hovbensfraktur och det värsta, att få åka hem utan häst.
Nu var det en hovböld iallafall. Den är öppnad och sedan har hon fått hoven i paket. Hon skulle väl helst stå i box några dagar, men kunde få gå ute på plant underlag om hon höll sig lugn. Nu går hon och Jarrah i "trädgården" och jag packade in hoven ytterligare i en bit gammal presenning och tape. Inte snyggt, men förhoppningsvis vattentätt.

Det bästa var att vi passade på att ultraljuda henne och hon var faktiskt dräktig!!!

Igår åkte Bergin till sin hingst. Ingen brunst än, men hon är inte helt avig.
Jag har kommit på ett sätt att lasta själv och har lyckats lasta både Bergin med föl och Raindrop ensam och de brukar vara lite småtrassliga. Man får ha lite knep för sig när man oftast är ensam. Nästa "projekt" är när Jarrah ska åka på måndag. Men bara jag börjar i god tid ska det nog gå. Det hänger mest på att fölungen är med in så hon ser honom hela tiden. Gör hon inte det så är hon ute på ett kick.

En bild på Raindrops lilla foster, 15 dagar gammalt. Bilden blev inte stor...


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Ibland blir man positivt överraskad av dessa djur! ;) Grattis!

2009-07-03 @ 09:24:27
URL: http://www.frodingedressyr.se
Postat av: Liselotte

Vad har du för knep vid lastningen ensam? Mitt största problem är att Midas skiter fullkomligt i vart han mamma går och sedan när man ska få in honom fryser han fast i backen och jag ska säga att han är bra mkt för stor för att lyfta in ensam...

Miami slänger sig dock inte ut, men står lite på tvären om ingen ställer upp henne mot väggen i transporten och då blir det liksom inget utrymme kvar till skitungen att gå in på.

2009-07-07 @ 08:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0