Jarrah hemma

Jag kom hem från Falsterbo i lördags eftermiddag. Det var segt att köra hem själv efter två dagar där nere. Vi hade jättetrevligt i huset och lagade god mat och sedan gick jag runt på mässan en del och tittade bland alla saker samt pratade med en massa människor. Jag var även och pratade med tillverkaren av det där stallet jag vill ha och bara länsstyrelsen ger sit medgivande om förprövning så ska jag beställa det. Gud, vad skönt det ska bli att ha ett stall att ta in hästarna i även om det är jättebra med lösdrift.
Pappa har gjort en ritning på hur det kommer att se ut på ett ungefär. En av de mindre boxarna ska vara sadelkammare.

Jarrah blev klar för hemgång i fredags. Hon hade faktiskt släppt ett ägg i fredags, men inte de där stora utan ett annat mindre. Det blir förmodligen inget av det, men vi ska kolla henne på 16 dygn och sedan kör vi väl en vända till om det går.
Jag hämtade henne igår och nu är det stora problemet att hon inte är verkad och ser hemsk ut. Lång i tårna som tusan. Det måste fixas omgående.

Mamma kom hit igår och hjälpte mig att slakta 10 tuppar, så nu är alla andra inflyttade i hönshuset och det är bara hönor och två tuppar kvar. Skönt!
Vi gick en svampsväng och mamma fick med sig en laddning hem till sig och Lillis. Samme äter inte svamp. Konstigt, det som är så gott.


Kommentarer
Postat av: Lillis

Vart ska ni ha stallet ?

2009-07-20 @ 21:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0