Bilar

Dagen har tillbringats mestadels i bilen. Först hem från jobbet, sedan direkt till Ringarum och hem igen via Viken. Skjutsade Lillis till jobbet och sedan Samme och Jönsson till Viken.
När jag kom hem igen så kom jag på att jag var tvungen att boka en besiktningstid för V70:n. Upptäcker att jag för andra året i rad tror att jag har hela juli på mig, vilket är FEL! Jag får körförbud 1/7 och har alltså åkt i en vecka med körförbud.
Det är inte speciellt gott om tider nu på sommaren, men i Västervik fanns det en tid idag 15:50 så den tog jag. Vi upptäcker att däcken är skitdåliga. Jag har inte ens kollat för de köptes förra året och borde ha hållit längre. Får såklart en 2:a på besiktningen, men har fått Rejmes att fixa däck som de kan lägga på imorgon och då kan de släcka 2:an i samband med det. Nästa år SKA jag boka tid direkt jag får lappen om det.... eller kanske inte...


Jag och mina vovvar, Meya i gult och Minna i svart.


Familjen Anka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0