Åker till Falsterbo imorgon

Imorgon sticker jag till Falsterbo och är borta tills lördag. Det ska bli kul! Jag ska jobba lite i montern, men även bara ta det lite lugnt. Micke sköter djuren.
Med lite tur så kan jag äntligen beställa mitt stall. Planen är ett stall med 7 boxar och en sadel/foderkammare. Fast vi vet inte riktigt var vi ska ha det. Det varierar från dag till dag. Vi måste väl snart bestämma oss så det blir grävt för grunden.


Jag har pratat med en tjej som ska prova Joker efter helgen för ev fortsatt utbildning och försäljning.

Jag satte färdigt mitt staket på vallen idag, så nu är det bara Jarrah jag väntar på... Hon var naturligtvis inte klar idag heller. Känns inget vidare hoppfullt. De seminerade och sprutade henne igen och så blir det ny koll på fredag.

De andra är fina om fötterna igen. Raindrop är skodd fram pg hovbölden. Den är ju utläkt, men hålet är ju kvar och för att förhindra att det kommer i skit och att hon trampar sönder sig fick hon skor.
Jackie som haft problem med hålväggar var riktigt fin igår, så det känns hoppfullt.
Zoega som hade trampat sönder sig i fredags och fick åka akut till hovslagaren hade trampat av sig plasten som sattes dit. Dock hade hornet hårdnat så hon klarar sig bra ändå även om hoven ser lite avkapad ut.

Kommentarer
Postat av: Lillis

Vad planer ni ställer till med :P

2009-07-16 @ 11:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0