Zoegas ben

Igår verkade Zoega ha ont i sitt ben där inken sitter, men eftersom hon är som hon är, så kunde jag inte titta närmare på det. Idag fick Jonas komma hit och vi tvättade rent och sprutade "lila spray" på och lindade ett fint omslag. Tyvärr var hasskyddet för litet, men jag kan nog sy på längre kardborreband så kan det nog fungera. Hon tog typ tre steg och sedan hade hela bandaget halkat ner till hoven och hon hade en rodeouppvisning och var inte det minsta stel i sitt ben. Synd att jag inte hade kameran med ut... De var jättefina allihop med svansarna i vädret och svävande gångarter. Löjliga djur, bli så till sig för ett litet blått bandage.

Jag har ett litet projekt på gång. Hemligt än så länge, men lite spännande. Jag ska iväg och undersöka saken närmare på onsdag så får vi se hur det blir...

På fredag kommer de hit och installerar luftvärmepumpen vi har köpt. Det var kampanjpris och vi har ganska dyra elräkningar, så förhoppningsvis är det en god affär. Vi var nöjda med den vi hade i Norsholm och där halverade vi elkostnaden ungefär.

Inget mer minkbesök, men heller ingen mink i fällan. Jag har flyttat den idag så får vi se vad som händer. Jag har fått tag på en ny tupp och kanske hämtar den imorgon.





Kommentarer
Postat av: Malin

Men, va hemlig du är!! Vill veta nu!!

2009-01-12 @ 21:35:23
URL: http://titansmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0