Vilka tuffa hundar vi har eller inte

Idag var Micke och hundarna nere i skogen och jobbade. Micke med att kapa upp lite ved och hundarna med att bära iväg den. Det kallas samarbete.
Jag kom gående genom skogen och gömde mig 50 meter bort bland några granar och gjorde lite ljud så de skulle upptäcka mig. De började stormskälla och sprang kanske 10 meter i min riktning, vilt skällande och med rest ragg. De vågade inte komma närmare och när jag gjorde lite skallljud så sprang de tillbaka och ställde sig bakom ett träd där de kikade fram och skällde. Fast de vågade inte stå kvar där heller utan ställde sig bakom husse. Jag smög närmare och de var vettskrämda så till sist var jag tvungen att avslöja mig och då blev de så till sig att de nästan välte omkull mig. Fegisar!
För övrigt har det kommit lite snö idag och tydligen ska det bli kallt som satan de närmaste dagarna. Brr!

Kommentarer
Postat av: Milla

Sådant ska man inte tala om. Tänk om någon tror att det är två jätte tuffa vakthundar ni har, nu har du avslöjat dom...

Här är det -20 grader, VÄLDIGT kallt, men vi har i alla fall 5 cm snö!



Ha det bra, vi hörs!

2009-01-04 @ 18:15:18
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: Angelica

Haha! Fega hundar är de som är farligast... Jag tror inte att Meya släpper in någon hur som helst. Det var nog bara att de inte såg vad jag var för något där jag smög omkring bakom täta granar och lät konstigt.

Vaktar dina vovvar?

2009-01-04 @ 22:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0