Matlagning som förr i tiden...

... fungerar bra nu för tiden också. Jag hade bakat och det hade läckt från formen så det rök och luktade så hemskt när jag skulle göra gratäng förut. Hade glömt bort att göra ugnen ren. Då kom jag på den briljanta idén att testa att göra gratängen i järnspisens ugn och det gick ju kanon. Däremot blev inte stekpannan tillräckligt varm när jag bara ställde den ovanpå plattorna så köttet fick ingen stekyta, så jag fick staka på dem lite på vanliga spisen. Fast det är ju bra att veta att det fungerar om man har strömlöst eller behöver göra många saker i ugnen samtidigt.



Vi var ute och gick på isen tidigare idag. Hundarna tycker att det är väldigt kul att gå på "vattnet".


De blir jättebusiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0