Massaker i hönsgården!

Vi har haft påhälsning av mink, så den stora tuppen och två av de svarta Kindahönorna är nu i hönshimlen (utan huvuden). Tur i oturen är att det var den som värper som klarade sig, men otur var att det var de två som är frisserade (yviga fjädrar) som strök med.
Nu står en fälla gillrad med aborre, så vi hoppas att vi kan ta den, men om vi tar den vet jag inte vad vi ska göra med den. Jag har svårt att ha ihjäl djur och den gör det för sin överlevnad. Antagligen är det svårt för minken att ta kräftor och annat nu när isen ligger tjock på sjön.

En annan nyhet, mer glädjande, är att vi nu har två värphönor. Den lilla Gotlandshönan, har "nedkommit" med två ägg. Hon har lagt dem i havrelådan av alla ställen. Troligen har hon värpt på något mer ställe för hon har kommit ut från ladugården och kacklat förut, men jag har inte hittat något.

Jag måste ha tag i en ny tupp. Lissa kanske hade någon till övers, men det är väl lika bra att vi tar minken innan jag tar hem den isåfall. Den gamla Kindatuppen verkar ju lite småkorkad och han går inte ut med fruarna, så de behöver nog någon som är med dem ute.

Vi hade kalas idag. Jag fyllde ju år igår. Mamma, pappa och Cecilia samt Samme och Lillis har varit här och fikat. Jag bjöd på tårta där bottnarna var bakade på egna ägg. Gott! Tack för presenter. Jag fick pengar av mor och far samt en extern hårddisk av Micke och Marie Jungstedts senaste boka av mina barn. Den ska jag börja läsa ikväll.

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis i efterskott :-)

2009-01-11 @ 00:12:15
Postat av: Eva

Jo jag en sak till hoppas ni tar fast mördaren

2009-01-11 @ 00:12:47
Postat av: Mia

Go´kväll!

Grattis i efterskott från oss i Fogelvik!

Hinner ju aldrig ses,alltid nå´t... Oliwer är väldigt intresserad av att "panga",han får väl sitta på pass. Han säger dock att det bara gäller vildsvin.

2009-01-14 @ 21:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0