Inget särskilt

Denna vecka har det inte hänt ngt speciellt. Jag har jobbat ett dygn och igår kom Malin (min kollega) hit med "vårt arbete". Vi hade en jättetrevlig dag, lagade lunch och hade ostkaka till efterätt. Vi gick en sväng ner till sjön till hundarnas stora förtjusning. De älskar att vara ute på promenad. Jag fick fina tulpaner också. Tack!

Jag har fått hit en ny tupp. Han är verkligen skitful för han har ingen stjärt. Han är av rasen Araucana och de ser ut så. Jag ska se om jag kan fota honom och lägga ut. Jag köpte även en ny höna, en Isbhar (eller hur det stavas). Hon hade visst fel sorts kam, men vad gör väl det om hon värper små gröna ägg till mig. Båda dessa raser lägger gröna ägg, så blir det kycklingar efter tuppen så kan de värpa grön/turkosa ägg.

Vi får faktiskt ett ägg om dagen nu. Det är gotlandshönan som värper. Den andra kom nog av sig i minkattacken.

Imorgon ska hästarna bli fina om sina fossingar. Skönt att få det avklarat.

Nyss när jag höll på att mocka så flydde alla 6 hästar plötsligt i total panik. De sprang iväg 100 meter och sod och glodde upp i skogen med lyfta svansar och uppblåsta närborrar. Det var hundarna som kom lufsande ut från skogen. Skönt, ingen björn eller vargflock den här gången heller... Hästarna såg lite generade ut och släntrade nonchalant tillbaka till sin frukost. Fåntrattar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, ja golven var kalla... tur du har gäst tofflor att låna ut. Gå inte vilse nu, bara...

2009-01-22 @ 14:00:18
URL: http://titansmatte.blogg.se/
Postat av: Anonym

I vår skog kan nog bara du gå vilse...

2009-01-22 @ 16:11:49
Postat av: Malin

haha, jaa det har du nog rätt i!!

2009-01-22 @ 20:53:35
URL: http://titansmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0