Hovslagaren och veterinären

Idag har vi verkat alla hästar och Thorild har varit här och vaccinerat några av dem. Han tittade på Zoyas ink och vi bestämde att vi ska prova det nya medlet Xxterra på den. Det räcker tydligen med en behandling i vissa fall. Han skulle kolla upp hur man får tag i preparatet. Det ska tydligen sökas licens för det.
Allt gick bra och Zoega skötte sig bra den här gången. Kanske för att husse var här och höll i. Hon och jag har ju kommit lite på kant med varandra, men husse går fint.

Jonas ska åka bort en vecka så vi ska ha Troja här. Det är ju perfekt att kunna byta hundvakttjänster med varandra och så har de så roligt ihop. Troja är en orolig själ som aldrig kopplar av på riktigt, hon är alltid på hugget och vill helst vara ute hela tiden.

Nu ska jag åka och handla lite. Vi ska nog äta tacos ikväll. Jag är inte så sugen på det, men Micke har pratat om det länge nu, så han får väl det idag då.
Imorgon ska jag jobba.

Kommentarer
Postat av: Malin

va bra att hon skötte sig. Det där medlet måste ju vara bra eftersom det är så svårt/dyrt att få tag i. Hoppas det hjälper.

2009-01-23 @ 17:57:51
URL: http://titansmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0