Härlig dag!

Det har varit en härlig dag idag, med en del solsken. Vi var ute och gick med hundarna på fm och sedan var det stalltjänst.
Jag hade lite övningar med Joline. Hon hade sadel på sig för första gången (vilket hon borde ha haft för ca 2 år sedan) och sedan hade hon även täcke. Hon höjde inte ens på ögonbrynen åt mitt tilltag. Vi gick en sväng och hon reagerade inte. Imorgon ska vi leta upp ett träns också. Blir hon inte dräktig får hon väl bli min ridhäst.

Jarrah har fått några konstiga knölar lite varstans på kroppen. Det sitter inte i huden, är mer som svullnader. Hon är inte öm på dem och de verkar inte klia. Hon är ju fet, men jag vet inte om det kan vara proteinöverskott för jag tycker inte att hon får så mycket att äta. Skumt!

På em gick jag en promenad med hundarna igen. De är så busiga när det är kallt.


Det blir inget av mitt hemliga projekt. Inte för att jag inte vill, men när jag tänker efter så är det lite för tidigt. Jag hade tänkt att köpa en liten Welshhingst att betäcka Joline och Bergin med. Jag var och tittade på honom och han är så jättefin, men med tanke på att Micke ska kunna ta hand om hästarna när jag jobbar och han inte är riktigt bekväm med att ha närkontakt med dem än, så skulle det inte fungera. Nästa år eller till sommaren när vi har lite bättre ordning på allt kanske det skulle fungera.  Åhh, vill egentligen ha!!!
Everts mamma, Kulltorps Zita:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0