2009 är här!

Nyåret firade vi och hundarna hos Marie och Pelle med god mat.

Jag drack vatten hela kvällen så att vi skulle kunna åka hem. Jag ville gärna se att hästarna var där de skulle. Man vet ju aldrig om grannarna skjuter raketer och hästar är ju som bekant lättskrämda flyktdjur. De var de de skulle och fick en extra omgång hö kl. 02:30.

Meya fyllde 3 år på nyårsafton. Hon har alltid så stora kalas med fyrverkerier och god mat.... Tänka att vi snart har haft henne i 3 år.  Mammas lilla snutthund!


Jag vaknade med jordens migrän! Där fick jag för att jag var nykter och skötsam. Jag hade i och för sig haft ont i skallen i två dagar innan. Så nyårsdagen tillbringade jag i sängen efter en Imigran. När jag vaknade vid 14-tiden var jag bättre och Micke hade skött det mesta med hästarna. Allt utom kraftfoder hade han fixat. Skönt! Tack!

Idag har jag först varit ute och grejat, gått med hundarna i det fina vädret. Sedan var jag med Samme till vårdcentralen i Överum och sedan med blixtens hastighet till Linköping där han skulle spela DM i inomhusfotboll med 92:orna. Även Lillis var med dem. Jag var kvar och tittade på ett par matcher. Det gick väl sådär, men det verkar kul även om man inte vinner.
Imorgon spelar 93:orna, så Lillis får spela ännu en dag.

Jag var på Hööks och köpte hasskydd till Zoega. Hon har ju en ink som sitter så dumt till och skaver sönder varje gång hon ligger ner. Hasen är ju omöjlig att linda så jag blev jätteglad när jag såg att det fanns mjuka skydd med kardborreband som är formsydda just för hasleden. Nu ska vi bara få det också. Hon är ju inte pigg på att vi håller på med det där benet. Men vi får ta till bremsen och göra det rent innan vi sätter dit det och sedan hoppas jag att det kan sitta ett tag. Inkar brukar ju försvinna av sig själva  eftersom det är ett virus och där denna sitter vill man inte gärna göra några ingrepp. Så det är nog bara att ha is i magen och vänta ut den. Kraken hade ju en miljon unghästvårtor i våras och när de försvann kom inken istället.

Vår is är så blank och fin, men vi har inte vågat oss ut på den. Idag såg jag dock en massa folk ute på isarna mellan Överum och Åtvidaberg, så den bär säkert här också.

Nu har vi fått 5 ägg, så det är på G iallafall. Heja!

Jag har lite bilder från nyår i kameran, men Micke har den så jag får uppdatera med det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0